اتوبار تهران آتی بار

ساخت وبلاگ

 

 

تمیز کردن اثاثیه آشپزخانه جهت جابجایی یکی از کارهای اساسی و زمان بر به شمار می رود. آشپزخانه بخش مهمی از خانه به حساب می آید و هر چند روز یک بار نیاز به یک نظافت کلی دارد اما در زمان جابجایی این کار اهمیت بیشتری پیدا می کند.

شما قصد دارید به منزل جدید بروید بنابراین چه خوب است که اثاثیه شما تمیز و درخشان باشند به این ترتیب شما به سادگی می توانید در بدو ورود به خانه جدید مشغول به چیدمان وسایل شوید.

بهتر است قبل از نقل مکان به خانه جدید تمام کارها و تمیز کاری ها را انجام بدهید تا به مشکل برنخورید.

در این مقاله می توانید تمام مراحل اماده سازی خانه جدید را بخوانید.

 

آماده سازی خانه پیش از اسباب کشی

 

چیدمان وسایل آشپزخانه نیز یکی از بخش های مهمی است که باید در زمان اثاث کشی انجام دهید. زمانی که این بخش از خانه تکمیل شود شما می توانید ادعا کنید که بخش بزرگی از پروسه جابجایی اسباب منزل را به اتمام رسانده اید و نفسی به آسودگی بکشید.
بنابراین خود را از همین الان برای آشپزخانه تکانی آماده کنید.

 

تمیز کردن اثاثیه آشپزخانه پیش از بسته بندی

 

 

یکی از نکاتی که در اثاث کشی و بسته بندی لوازم منزل  باید به آن توجه نمایید تمیز کردن اثاثیه آشپزخانه و بخش های مختلف خانه است. وسایل شما باید تمیز و خالی  از هر آلودگی باشند و بعد به داخل کارتن بسته بندی قرار داده شوند.

اگر از کثیف شدن دوباره وسایل خود نگران هستید و تصور می کنید که تمیز کردن آنها را باید به بعد از اسباب کشی و جابجایی موکول نمایید باید بدانید که برای تمیز کردن اثاثیه آشپزخانه و سایر قسمت های منزل پس از نقل مکان به خانه جدید کار بسیار سختی در پیش رو دارید.
زیرا در این زمان شما کارهای زیادی برای انجام دادن دارید و این باعث آشفتگی و سردگمی بیشتر شما می شود. کافیست وسایل تان را تمیز کنید و سپس آنها را با پلاستیک های حباب دار کاملا بسته بندی کنید. حتی برای این کار از کیسه های پلاستیکی معمولی نیز می توانید استفاده کنید. با این کار از ورود گرد و غبار و آلودگی به داخل بسته بندی اثاثیه جلوگیری می نمایید.
در اینجا با گام های اساسی در تمیز کردن اثاثیه آشپزخانه با شما همراه می شویم:

 

تمیز کردن یخچال و فریزر

 

 

اولین مرحله مهم در تمیز کردن اثاثیه آشپزخانه این است که به سراغ یخچال و فریزر برویم. جایی که مواد غذایی فاسد شدنی زیادی داریم. یکی از توصیه های مهم پیش از حمل اثاثیه منزل این است که از خرید مواد غذایی قابل فساد تا پیش از اسباب کشی خودداری کنیم. همچنین تلاش کنید تا جایی که می توانید مواد غذایی داخل یخچال را مصرف کنید. پس از ورود به خانه جدید شما می توانید نسبت به خرید مواد غذایی و پر کردن یخچال و فریزرتان اقدام کنید.
کاری که باید انجام دهید این است که مواد غذایی کهنه و فاسد و داروهای تاریخ مصرف گذشته و ... را از یخچال خارج کنید و دور بیندازید. مواد غذایی یخ زده را درون ظرفی پر از یخ قرار دهید و تا پایان کار تمیز کردن یخچال و باربری آن را داخل یخچال دوستان یا اقوام قرار دهید تا خراب نشوند.
تمامی جعبه ها و ظروف داخل یخچال را خارج کنید.
یخچال را از برق بکشید.
و در صورت نیاز قفسه ها و کشوها را بشویید یا بادستمال تمیز نمایید.
و اجازه بدهید تا خشک شود.
سطوح داخلی آن را نیز به خوبی تمیز کنید.
سپس پشت یخچال را نیز خوب تمیز کنید.
کشوها را سر جای خود قرار دهید.
اگر برای اسباب کشی یخچال نیاز به راهنمایی دارید مقاله ما به شما کمک خواهد کرد.

 

تمیز کردن اجاق گاز برای اسباب کشی

 

 

برای ادامه کار تمیز کردن اثاثیه آشپزخانه به سراغ اجاق گاز می رویم.
برای این کار ابتدا پایه ها و سرشعله ها را بردارید.
می توانید آنها را برای مدتی داخل محلول آب و سرکه و جوش شیرین قرار دهید تا تمیز شوند. سطح گاز را با مواد شوینده و دستمال خوب تمیز کنید. همچنین بدنه گاز را نیز تمیز کنید و سطح داخلی قسمت فر را نیز دستمال بکشید. وسایل و تجهیزات اجاق گاز را به صورت جداگانه بسته بندی کنید. برای بسته بندی گاز حواستان به بدنه آن باشد می توانید آن را با مقوای ضخیم یا پتو بپوشانید تا در حین جابجایی آسیب نبینند. برای بسته بندی اجاق گاز می توانید از پلاستیک های حباب دار نیز استفاده کنید
و تمامی سطح گاز را بپوشانید.
تا به سادگی آن را داخل کامیون باربری قرار دهید.

 

تمیز کردن اثاثیه آشپزخانه داخل کابینت ها

 

 

در ادامه تمیز کردن اثاثیه آشپزخانه به کابینت ها می رسیم.
کابینت ها بخش بزرگی از هر آشپزخانه را به خود اختصاص می دهند و انواع و اقسام وسایل ریز و درشت را می توان داخل کابینت ها پیدا کرد. اما کابینت ها نیز به دسته های مختلف تقسیم می شوند. کابینت زیر ظرفشویی , کابینت ظروف , کابینت مواد غذایی , کابینت های دیواری و ... که شامل انواع مختلف وسایل و اثاثیه می باشند باید به خوبی تمیز شوند و وسایل داخل آنها نیز نظافت گردد.
برای تمیز کردن اثاثیه آشپزخانه داخل کابینت ها می توانید ابتدا به سراغ کابینت زیر ظرفشویی بروید. در اینجا محل نگهداری سطح زباله و احتمال برخی از انواع تمیز کننده ها می باشد. سطح زباله را خارج کنید و آن را داخل حیاط یا حمام کاملا تمیز کنید و بشویید و اجازه بدهید خشک شود. محل نگهداری مواد شوینده را به خوبی تمیز کنید. سپس آنها را با دقت داخل جعبه قرار دهید و بسته بندی کنید. تا اینجا بخش زیادی از کار آشپزخانه را انجام داده اید. اکنون می توانید به سراغ کابینت مواد غذایی بروید جایی که معمولا انواع قوطی های ادویه , حبوبات و ... را نگه داری می کنید. اگر داخل کابینت ها چیزی دارید که زمان زیادی از خرید آن می گذرد بهتر است آن را دور بیندازید.
محل نگهداری و ظروف ادویه و حبوبات , چای , قند , برنج و ... را بشویید
و بگذارید تا خشک شود
سپس محتویات آن را داخلش بریزید.
آنها را داخل جعبه ها و کارتن های مناسب جای دهید
و در میان آنها از کاغذ بسته بندی استفاده کنید تا آسیب نبینند.

 

تمیز کردن ماشین ظرفشویی و لباس شویی

 

 

در ادامه روند تمیز کردن اثاثیه آشپزخانه به ماشین ظرفشویی و لباس شویی می رسیم.
شاید تصور کنید که این دو وسیله نیازی به تمیز کردن ندارند زیرا اصولا کثیف نمی شوند. اما باید بدانید که این دو دستگاه همیشه در معرض رطوبت قرار دارند و می توانند محل مناسبی برای رشد میکروب ها و قارچ ها باشند. بنابراین برای تمیز کردن آنها می توانید از دستمال تمیز و یک شوینده ملایم استفاده کنید و درب آن را باز بگذارید تا بو و رطوبت داخل آنها گرفته شود. از باقی گذاشتن هر گونه ظرف , لباس و مواد شوینده داخل این دو دستگاه خودداری نمایید. و اطمینان داشته باشید که برای جابجایی کاملا خشک و تمیز می باشند.

 

اتوبار تهران آتی بار...
ما را در سایت اتوبار تهران آتی بار دنبال می کنید

برچسب : تمیز کردن اثاثیه آشپزخانه,تمیز کردن لباسشویی,تمیز کردن اجاف گاز, نویسنده : آتی بار atibar بازدید : 244 تاريخ : يکشنبه 28 ارديبهشت 1399 ساعت: 16:58